Minėdama Tarptautinio raštingumo dieną UNESCO komisija atkreipia dėmesį, kad ir naujausios technologijos padeda didinti gyventojų raštingumo lygį. Argumentuotai pritarkite šiai minčiai arba ją paneikite.

Pirmiausia aptarti pačio raštingumo sąvoką šiandien ir seniau, kaip ji pasikeitė. Kokios šiandieninės informacinės technologijos turi įtakos žmonių raštingumui, ar raštingumo lygis kyla ar smunka. Jei smunka , jūsų nuomonė kodėl taip yra. Pagal ką ir kas sprendžia apie raštingumą šalyje. Kokia įtaką žmogui turi mobilūs telefonai ir socialiniai tinklai, … Daugiau…

Mokslininkai spėja, kad XXI amžiaus pabaigoje iš 7 tūkstančių šiandien pasaulyje egzistuojančių kalbų ir dialektų liks mažiau negu pusė. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, pasamprotaukite, kodėl vienos kalbos yra populiarios, tampa netgi tarptautinio bendravimo kalbomis, o kitoms kyla grėsmė išnykti.

Aptarti kalbą kaip svarbiausia kultūros dalį, kad išnykus kalbai išnyksta ir dalis ar visa kultūra. Aptarti kokios yra dažniausios kalbų nykimo priežastys, kodėl jų tūkstančiai jau išnykę, o kitos jau prie išnykimo ribos, tai yra kolonizacijos, politikos ir ekonomikos padaryta žala.? Pateikti pavyzdžių kalbų, kuriomis kalba labai mažai žmonių, tokių … Daugiau…

Europos kalbų diena minima kaip kultūrų įvairovės diena, ja skatinama mokytis kalbų. Argumentuotai pasvarstykite, kiek ir kodėl šiandienos žmogui reikėtų mokėti kalbų.

Supažindinti su Europos kalbų diena, aptarti kokiu tikslu ir kaip ji švenčiama. Aptarti jos tikslus ir teikiamą informaciją. Šių dienų pasaulio tendencijos tiek politiniame, ekonominiame, socialiniame ir kultūriniame gyvenime, kuo ir kaip tai susiję su užsienio kalbų mokėjimu. Aptarti šiandieninė darbo rinką ir pagrindinius reikalavimus – tai kalbų mokėjimas. Darbo … Daugiau…

Vaikštant po miestus ar miestelius į akis dažnai krinta nelietuviški pavadinimai vitrinose ir iškabose. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, išsakykite savo požiūrį į nelietuviškų pavadinimų vartojimą mūsų aplinkoje.

Aptarti kur ir kokias nelietuviškas iškabas ar pavadinimus sutinkam, pavyzdžiui ,, Maxima‘‘, ar tai turi įtakos mūsų įpročiams ten lankytis, ar jos pavadinimas kitose šalyse kinta ar išlieka toks pats, ar mums sudarytų sunkumų jei pavadinimas kitoje šalyje skirtųsi. Ar svetimos kalbos pavadinimai iškabose, klaidina mus apie jų teikiamas prekes … Daugiau…

„Bendrinės lietuvių kalbos žodyno“ autoriai tikisi, kad juo naudosis žmonės, kurie nori kalbėti taisyklingai, turtingai. Argumentuotai aptarkite, ar žodynai padeda mokytis ne tik svetimų kalbų, bet ir gimtosios kalbos.

Pirmiausia aptarti kas yra taisyklinga ir turtinga žmogaus kalba. Kaip turtingas žmogaus žodynas yra rodiklis į žmogaus įsilavinimą, inteligenciją, bei apsiskaitymą. Aptarti, kur ir kaip mes susiduriame su mums nežinomų reikšmių žodžiais. Sudėtingesnių reikšmių žodžius galime rasti lietuvių kalbos žodynuose. Kas kartą atrasdami naują žodį praplečiame savo asmeninį žodynėlį. Aptarti … Daugiau…

Nacionalinis diktantas – tradicinis renginys, padedantis puoselėti lietuvių kalbą. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, papasakokite, kokie renginiai, skatinantys puoselėti gimtąją kalbą, vyksta jūsų mokykloje, rajone ar mieste.

Pradedant galima aptarti nacionalinį diktantą ir kitus visuotinius renginius vykstančius šalyje. Paminėti kokiu tikslu jie yra rengiami ir kokią naudą teikia. Kaip tie renginiai skatina puoselėti lietuvių kalbą. Vėliau pereiti prie mokykloje rengiamų renginių tokių kaip olimpiados, skaitovų konkursai, įvairiausi eilėraščių rašymo konkursai, kurie rengiami tiek mokykliniu, tiek rajoniniu tiek … Daugiau…

Meno kritikė Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė kviečia pasivaikščioti po savo miestą ar miestelį, pasižvalgyti į skulptūras ar lentelių užrašus ir sužinoti įdomių istorijų. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, pristatykite savo gyvenamosios aplinkos įdomybes.

Šią kalbą galima pateikti, kaip pasivaikščiojimą savo gimtojo krašto apylinkėmis, pabūti tarsi gidu ir supažindinti su miesto istorija ir kultūra. Pradėti galima nuo pačio miesto ar miestelio susikūrimo istorijos ir įžymiausių vietų, pavyzdžiui Kaune galima pradėti nuo Kauno pilies ir supažindinti su jos paskirtimi senovėje ir dabartyje, paminėti kokį istorinį … Daugiau…

Seimas, atsižvelgdamas į mažėjantį knygų perkamumą ir skaitymą Lietuvoje, nutarė 2016-uosius paskelbti Bibliotekų metais. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, pasidalykite įžvalgomis, kokie renginiai padėtų bibliotekoms tapti kultūriniu traukos centru.

Galima kalbėti apie tai, kuo knygos ir bibliotekos yra naudingos, kaip jos vertinamos visuomenėje. Pamastyti ar šių dienų visuomenėje, jos yra populiarios ar ne, ir kodėl taip yra. Pamastyti ar vyriausybės siūlymas 2016 metus paskelbti bibliotekų metais, ar tai  skatins papildomą visuomenės susidomėjimą knygų skaitymu. Ar siūlomi renginiai susilauks dėmesio … Daugiau…

Festivalio „Kultūra – puikus būdas dialogui“ iniciatorius aktorius Gediminas Storpirštis teigia, kad kultūrų pažinimas gali sujungti skirtingas tautas. Argumentuotai pristatykite savo įžvalgas, kokie kultūriniai renginiai padėtų geriau pažinti vieniems kitus.

Pradėti galima nuo to kodėl svarbu pažinti kitas tautas ir jų kultūras, juk pasaulis vis labiau atveria duris vieni kitiems,  kuo svarbus tarp kultūrinis bendravimas. Apsvarstyti kokie vykstantys renginiai padeda geriau pažinti skirtingų tautų kultūras. Kuo naudingi tokie renginiai, ar tikrai tokie renginiai gali suartinti skirtingas tautas. Pasvarstyti kokie dar … Daugiau…

„Ar nuotraukų gausa socialiniuose tinkluose, naujienų portaluose nenuvertina žmogaus atvaizdo?“ – klausia fotografė Dovilė Budreikaitė-Dagienė. Argumentuotai išsakykite savo požiūrį į menininkės keliamą klausimą.

Socialiniai tinklai, kas tai ir kam jie skirti, kokie jie gali būti. Kaip visuomenė žiūri į socialinius tinklus, ar daug jais naudojasi? Kokia žmonių amžiaus grupė daugiausiai jais naudosi. Aptarti tai kaip ar visada žmonės sąmoningai supranta, kad jų talpinamą informacija gali pamatyti didelis kiekis svetimų žmonių, kurių ketinimai ne … Daugiau…

Kai kurios šalys turi senas tautinio kostiumo dėvėjimo tradicijas, o etiketo žinovai jį prilygina vakarinei aprangai. Aptarkite tautinio kostiumo vilkėjimo tradicijas senovės ir šių dienų Lietuvoje.

Pradėti nuo kokie yra tautiniai kostiumai pasaulyje ir Lietuvoje. Aptarti tai kam senovėje buvo reikalingi tautiniai drabužiai, kokiomis progomis ar šventėmis juos vilkėdavo. Kaip gerbdavo ir tausodavo savo apranga senoji lietuvių karta, o kaip į tautinius drabužius žiūri šių dienų visuomenė. Pakalbėti apie tai, kada ir kas naudoja tautinius drabužius, … Daugiau…

Pristatykite vieną–dvi šiuolaikinio meno parodas ir aptarkite, kuo įdomūs jose eksponuojami kūriniai.

Pradžiai galima aptarti patį meną, jo rūšis, kokią naudą žmogui ji teikia. Plačiau aprašyti pasirinktų parodų meno sritis. Pasirinkti parodas aptarti kur, kada jos buvo rengiamos. Apkalbėti apie tai, kam ta paroda buvo skirta, kokiu tikslu rengiama. Net gi apkalbėti galima pačios parodos atmosferą, kaip joje buvo eksponuojami kūriniai, kas … Daugiau…

Kultūros paveldo viešinimas interneto erdvėse, pavyzdžiui, projektas „Lietuva senose fotografijose“, leidžia dalytis fotoarchyvais. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, aptarkite, kas dar skatintų domėjimąsi kultūros paveldu.

Pardėti galima nuo projekto ,, Lietuva senose fotografijose. Aptarti kaip ši įdomi iniciatyva vertinama visuomenės, ar daug žmonių prie jos prisijungė, kokiais tikslais ji buvo rengiama ir kokią naudą davė visuomenei. Pamasčius kokios papildomos iniciatyvos leistų geriau susipažinti su mūsų senelių ir prosenelių gyvenimu. Kaip pavyzdi galime aptarti dabar rengiamą … Daugiau…

Pastaruoju metu populiaru Lietuvai reikšmingas datas paminėti netradiciniais renginiais, kaip antai nujoti Vytauto Didžiojo keliais iki Juodosios jūros. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, išsakykite savo požiūrį į istorinių ar kultūrinių sukakčių minėjimo būdus.

Pradėti galima nuo aptarimo, kad Lietuva turi daug istoriškai reikšmingų datų. Kai dažniausiai jas pažymime Lietuvoje, ar svarbu tai kokias tradiciniais ar netradiciniais būdais tai pažymime, galbūt tradiciniai būdai mums yra jau įprasti ir mes į tų datų svarbos nesureikšminame, o netradiciniu būdų pažymimos šventės, priverčia kitaip, giliau pažvelgti į … Daugiau…

Aktorius, bardas Giedrius Arbačiauskas teigia, kad jam būti savitam padeda dainuojamoji poezija. Argumentuotai pasvarstykite, kokios kultūrinės veiklos skatina atrasti save.

Aptarti pačią savęs atradimo sąvoką. Ar visi žmonės save atranda ir ar tai lengvas keliąs. Apkalbėti visas kultūros sritis ir pasvarstyti ar jose galima atrasti kažką savito ir mielo širdžiai. Pavyzdžiui poezija, kurioje kūrėjas išlieja savo širdį ir ją pateikia kitiems rašto būdu. Dailė, tapyba įvairūs meno dirbinių gamintojai, galima … Daugiau…

Pristatykite iš savo miesto, miestelio ar krašto kilusius žymius žmones. Argumentuotai paaiškinkite, kuo jie svarbūs Lietuvos kultūrai.

Pradėti nuo savo miesto ar miestelio susikūrimo istorijos, aptarti kuo jis ypatingas dabar ir senovėje. Peržiūrėti savo krašto  istorija ir galbūt čia kaip tik čia yra gimęs įžymus Lietuvoje žmogus. Aptarti tų žmonių kilmę ir gyvenimą būtent jūsų gimtame mieste ar miestelyje, vėliau jų pasiekimus Lietuvai, jų meno, kūrybos ar … Daugiau…

Albertas Einšteinas yra sakęs: „Jei norite, kad jūsų vaikai būtų protingi, skaitykite jiems pasakas.“ Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, pasamprotaukite, kokios išminties mokoma pasakose.

Pradžiai siūlau aptarti pasakų paskirtį, juk jos pirmieji literatūros kūriniai kurie pasiekia vaikų ausis ir akis. Aptarti pagrindines mintis vyraujančias pasakose, tokias kaip gėris nugali blogi, kad tie kurie sunkumų metu nepasiduoda ir išlieka geri visada sulaukia laimingos pabaigos, kad grožis slypi poelgiuose, meilei nėra neįveikiamų kliūčių ir t.t. ko … Daugiau…

„Poezija yra knygos, į kurias tiesiame ranką, kai gera ar liūdna, arba kai nėra kam tos rankos paduoti“, – rašė poetas Marcelijus Martinaitis. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, pasamprotaukite, ką jūs atrandate poezijoje.

Pradžioje aptarti ką omenyje šiuo pasisakymu turėjo Marcelijus Martinaitis. Kokius jausmus poezija gali sukelti ar galime atrasti poezijoje save, jos posmuose atrasti mums artimas emocijas ir išgyvenimus. Poezijos rūšių ir stilių yra didelė įvairovė, poezija gali būti linksma, romantiška, istorinė, liūdna, ilgesinga ir visokia kitokia. Aptarkite kiekviena atskirai,  pagal savo … Daugiau…

Pasidomėkite, kokios Lietuvos literatūrinės premijos ir už ką skiriamos. Pristatykite du–tris pasirinktus paskutinių metų laureatus.

Aptarti visas žinomas literatūrines premijas teikiamas Lietuvoje. Nuo kada ir pagal kokius kriterijus jos skiriamos, kas renka ir apdovanoja laureatus.  Galime apžvelgti ir tarptautines premijas, kokie rašytojai jomis yra apdovanoti. Pasirinkite keletą laureatų, apkalbėti apie juos, kaip apie asmenybe, vėliau pereiti prie jų kūrybos,  kokio  žandro kūrinius jie kuria,  aptarti … Daugiau…

Mitai – pasakojimai apie dievus, didvyrius ir didžiuosius kosminius įvykius – paplitę daugelyje pasaulio kultūrų, jie atskleidžia pradinius ir esminius dalykus. Remdamiesi skaitytais mitais, nusakykite, kokie lietuvių kultūrai svarbūs dalykai juose atskleidžiami.

Galime pirmiausia aptarti, kas yra mitai, kodėl jie atsirado. Prisiminti tai, kad daugelis mitų tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje atsirado pagoniško tikėjimo laikais ir yra glaudžiai susijęs su gamtos stichijomis. Aptarti keletą lietuviškųjų mitologinių būtybių, pasvarstyti iš ko jos atsirado ir kaip glaudžiai tai siejasi su senųjų lietuvių gyvenimu. Pavyzdžiui visos … Daugiau…

Literatūrologė Brigita Dimavičienė teigia, kad svarbiausias paauglių literatūros tikslas – „sudominti labai reiklų skaitytoją, todėl knygos, kurios kalba su paaugliu jam suprantama kalba, išlieka populiariausios.“ Pagrįskite arba paneikite šią mintį remdamiesi savo skaitytais kūriniais.

Aptarti paauglystę kaip žmogaus perėjimo iš vaikystės i suaugusiųjų pasaulį tarpsnis, pamastyti kodėl paauglystėje yra sunku rasti bendrą kalbą su suaugusiais. Vėliau aptarti tai, kad paaugliai turi savotišką pasaulėžiūrą, kurią gali suprasti tik paauglys, todėl rašytojas kalbantis jų kalba gali lengviau rasti kelią į jo sąmonę. Kūrinių paaugliams galime rasti … Daugiau…

Kalbėdamas apie Antano Baranausko poeziją Maironis sakė: „Be jo gal ir mūsų nebūtų buvę.“ Argumentuotai pasvarstykite, apie kokius dar rašytojus galėtumėte taip pasakyti.

Pradėti galime nuo to kokį indėlį visuomenei davė Antanas Baranauskas, kaip jo poezija paveikė vėlesnių ar šių dienų rašytojų kūrybą. Pamastyti kokie jums žinomi rašytojai taip pat paliko gilų pėdsaką mūsų literatūros istorijoje. Galbūt tai M. Mažvydas parašęs pirmąją lietuvišką knygą, kuri atvėrė galimybes mokytis skaityti ir rašyti lietuvių kalbos. … Daugiau…

„Vertybės perduodamos ne tik šeimoje ir mokykloje, mokytis būti atkakliam ir garbingam galima ir iš knygų“, – teigia žurnalistė Eglė Devižytė. Argumentuotai aptarkite, kokios jūsų skaitytos knygos moko minėtų vertybių.

Galima pradėti nuo vaikystės, nes pagrindinis ir pirmasis vertybių formavimasis prasideda.  kada vertybių mokomės iš pasakų. Aptarti keletą pavyzdžių pasakų iš kurių galime pasimokinti ne tik šių , bet ir kitokių vertybių, tokių kaip draugystė, nuoširdumas, pasiaukojimas. Vėliau pereiti paauglystės ir jau patobulėjusių vertybių, pasirinkti keletą knygų kurios jūsų manymu … Daugiau…

Aptarkite keletą pasirinktų rašytojų gyvenimo faktų ar epizodų, kurie jums padėjo geriau suprasti autorių kūrybą.

Pirmiausia reikia išsirinkti kūrėjus apie, kuriuos norėsite kalbėti. Supažindinti klausytojus kas jis toks, kokius kūrinius parašė ar kokį indėlį davė visuomenei. Kaip jo gyvenimas yra susijęs su jo kūryba, ar jo kūryboje atpažįstate jo gyvenimo laikotarpį, ar kitokius faktus apie jo gyvenimą. Pavyzdžiui Donelaičio kūryboje galime rasti daug sąsajų su … Daugiau…

Parenkite ir pristatykite literatūrinės kelionės po savo apylinkes programą.

Pradėkite nuo savo krašto pristatymo, kuo jis ypatingas. O vėliau pereikite prie to kokie ypatingi literatūriniai kūrėjai jame gyveno, kūrė ar aprašė jūsų miestą ir miestelį savo kūryboje. Galite pradėti pagal chronologiją nuo seniausiai gyvenusių ar kūrusių jūsų krašte įžymių žmonių  ir vis artėti prie šių dienų. Panagrinėti rašytojus kiekvieną … Daugiau…

Pasak rašytojo Hermano Hesės, vienas svarbiausių kelių, vedančių į išsilavinimą, yra pasaulinės literatūros pažinimas. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, patvirtinkite arba paneikite šią mintį

25. Pasak rašytojo Hermano Hesės, vienas svarbiausių kelių, vedančių į išsilavinimą, yra pasaulinės literatūros pažinimas. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, patvirtinkite arba paneikite šią mintį. Lietuvių kalbėjimo potemė 10 klasei Nr. 25. Pasaulinė literatūra – tai žmonių suvokta ir per amžius užrašyta išmintis. Todėl neišvengiamai aš sutikčiau su Hermano Hesės nuomone, jog … Daugiau…

Kokie literatūriniams įvykiams skirti renginiai yra įdomūs ir prasmingi? Savo nuomonę pagrįskite konkrečiais pavyzdžiais

16. Kokie literatūriniams įvykiams skirti renginiai yra įdomūs ir prasmingi? Savo nuomonę pagrįskite konkrečiais pavyzdžiais. Lietuvių kalbėjimo potemė 10 klasei Nr. 16. Literatūriniai renginiai kaip ir bet kokie kiti renginiai yra skirti suburti žmonėms, bendrauti apsikeisti patyrimais ir dalintis savo atradimais, idėjomis. Ne išimtis ir literatūriniai renginiai. Šiuose renginiuose susirenka … Daugiau…

Pastaruoju metu populiarėja garsinės knygos, kuriose kūrinius skaito aktoriai. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, pasvarstykite, kurie lietuvių klasikos kūriniai turėtų būti įrašyti garsinėse knygose, ir paaiškinkite, kodėl.

30. Pastaruoju metu populiarėja garsinės knygos, kuriose kūrinius skaito aktoriai. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, pasvarstykite, kurie lietuvių klasikos kūriniai turėtų būti įrašyti garsinėse knygose, ir paaiškinkite, kodėl. Lietuvių kalbėjimo potemė 10 klasei Nr. 30. Knyga – tai išminties ir proto lavinimo šaltinis. Tačiau šiomis dienomis mažai kas jau ir tebeskaito knygas … Daugiau…

Filmuose neretai veikia sakmių ir (ar) pasakų personažams artimi veikėjai. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, aptarkite, kokias vertybes jie įkūnijo liaudies kūryboje ir kokias įkūnija šiandienos filmuose

14. Filmuose neretai veikia sakmių ir (ar) pasakų personažams artimi veikėjai. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais, aptarkite, kokias vertybes jie įkūnijo liaudies kūryboje ir kokias įkūnija šiandienos filmuose. Lietuvių kalbėjimo potemė 10 klasei Nr. 14. Pasakos – labai turtingas senovės išminties šaltinis. O išmintis per amžius nelabai keičiasi, todėl ir pasakos nuolat … Daugiau…

Ar pritartumėte Tarptautinio vaikų ir jaunimo filmų festivalio komisijos nuomonei, kad geras filmas tas, kurio pagrindinis veikėjas yra paprastas paauglys ir todėl nesunku suprasti jo problemas

15. Ar pritartumėte Tarptautinio vaikų ir jaunimo filmų festivalio komisijos nuomonei, kad geras filmas tas, kurio pagrindinis veikėjas yra paprastas paauglys ir todėl nesunku suprasti jo problemas. Savo požiūrį argumentuokite kino jaunimui ir paaugliams pavyzdžiais. Lietuvių kalbėjimo potemė 10 klasei Nr. 15. Šiandien labai populiarūs yra filmai paaugliams. Šie filmai … Daugiau…