10 klasės kalbėjimas 2016 metai.
Potemės tema: Kalba Nr. 9
Pirmiausia aptarti kas yra taisyklinga ir turtinga žmogaus kalba. Kaip turtingas žmogaus žodynas yra rodiklis į žmogaus įsilavinimą, inteligenciją, bei apsiskaitymą. Aptarti, kur ir kaip mes susiduriame su mums nežinomų reikšmių žodžiais. Sudėtingesnių reikšmių žodžius galime rasti lietuvių kalbos žodynuose. Kas kartą atrasdami naują žodį praplečiame savo asmeninį žodynėlį. Aptarti visuomenės požiūrį į žmones, kuriu skurdus žodynas, apgalvoti situacijų, kada vieno lietuviško žodžio reikšmės performulavimas gali pakeisti viso pasakymo esmę. Apkalbėti, kaip jauni žmonės ir mokiniai reaguoja į lietuvių kalbos žodynus, ko jie griebiasi kai susiduria su dar negirdėtu žodžiu. Kokį vaidmenį atlieka pedagogai skatina ar ne plėsti savo lietuvių kalbos žinias, naudojantis žodynais. Ar mokiniai apskritai naudojasi lietuvių kalbos žodynais? Vis dėl to kas lengviau ar surasti tinkamo žodžio atitikmenį žodyne ar tiesiog naudotis visiems gerai žinomais paprastais žodžiais.